مثنوی ارواح

مثنوی ارواح

یا رب از من کم مکن الطاف دوست ----- مثنوی روح من از آن اوست
مثنوی ارواح

مثنوی ارواح

یا رب از من کم مکن الطاف دوست ----- مثنوی روح من از آن اوست

سفرهای روحی

بنام خدا

سفرهای روحی


فرامرز ملاحسین تهرانی


سفرهای روحی یعنی اینکه ما دامنه و گستره آگاهی مان را به نقطه دیگری غیر از مکانی که جسم مان در آنجاست روانه سازیم. سفر روحی را می توانیم برونفکنی روحی بنامیم. گاهی اوقات سفرهای روحی مان غیرارادی و ناآگاهانه هست و زمانی نیز با آگاهی و اراده موفق به این امر می شویم. سفرهای روحی ما در هنگام غیرارادی موقعی است که در خواب و رویا به سر می بریم. بدون استثنا تمامی انسانها به هنگام خواب موفق به ترک جسم و سفر روحی به نقاطی دیگر و حتی نقاطی خیلی دو ردست مثل کهکشانها و طبقات روحی می شوند. افرادی که با آگاهی قصد برونفکنی روحی را دارند از قبل در این زمینه به کسب معرفت و دانش مخصوص این کار دست یافته و آنگاه با تمرینات مستمر بالاخره موفق به برونفکنی روحی و به اصطلاح سفرهای روحانی می شوند. 

 

 برای برونفکنی روحی حتما می بایست دارای زمینه های معرفتی و تاحدودی رستگاری روحی و تهذیب نفس بود. کسی که نتواند به تمرکز کافی و بریدن از دنیای مادی حداقل به هنگام برونفکنی روحی همت گمارد، به هیچ وجه موفق به برونفکنی روحی نخواهد شد. یکی از مهم ترین کارهای مقدماتی در این کار، تمرکز و تمرین های روزانه برای گسیل آگاهی خویش به نقاطی است که میل داریم هم اکنون آنجا باشیم. کسی که موفق به سفر روحی می شود به مرور زمان اقدام به سفرهای طولانی تر به طبقات بالای جهان های روحی خواهد شد. در مراحل ابتدایی کار آن دنیایی که در دسترس فاعل خواهد بود، نزدیکترین دنیایی است که وی را بعد از جهان مادی در احاطه دارد. حتی دنیای ذهن و خیال نیز یکی از طبقاتی است که روح در برونفکنی به آنجا خواهد رفت و مبتدیان این وادی به خیال خود وارد طبقات بالای  اثیری و روحی شده اند در صورتی که آنها به پایین ترین طبقه غیب بعد از جهان مادی وارد می شوند، زیرا هنوز به آن در جه از شناخت و معرفت نسبت به محیط غیرمادی که به آنجا رفته اند نایل نگشته و هنوز در اولین مرحله از شناخت و کسب تجربه به سر می برند. 

اما در برونفکنی روحی، ما تابع قوانین جهان ارواح خواهیم شد، یعنی به هر کدام از جهان ها و طبقات غیرمادی که گام بگذاریم تابع قوانین همان دنیا خواهیم شد و دیگر قوانین دنیای مادی و آموزه های شریعت و مکاتب بشری کارکردی ندارند. زیرا آموزه های شریعت و مکاتب بشری مخصوص مردمان همان جهانی است که نازل و مکتوب گشته است. آنچه که ما را در تبعیت طبقه روحی که در آن قرار داریم یاری می دهد تطبیق آگاهی های مان با قوانینی است که بر آن دنیایی که ما بر آن گام نهاده ایم، میباشد. به همین خاطر است که بسیاری از قوانین و قواعد و آداب و رسوم دنیای مادی در آن جهان ها بی اعتبار و غیرکاربردی است. حتما شما در خواب و رویاهایتان به این مساله واقف گشته اید که مثلا در عالم خواب صاحب فرزندان و یا والدین و خانه و شهر و دیاری غیر از آنچه که در زمانی بیداری دارید هستید، و یا گاها در خواب دیده اید که با محارم خویش پیوندهایی غیر از پیوند نسبی دارید و مثال هایی از این دست نشانگر آن است که زندگی در دنیاها و طبقات روحی که بعد از جهان مادی است و یا موازی با این دنیای مادی است به کلی تفاوت ماهوی با آن دارد. 

برونفکنی روحی یعنی گسیل آگاهی به مکان های دور و نزدیک به غیر از مکانی که جسم مادی ما در آن قرار دارد. حال ممکن است این برونفکنی صرفا روحی باشد و در مراحل پیشرفته تر هم ممکن است همراه با جسم مادی صورت بگیرد که به آن طی الارض می گویند. طی الارض مرحله عالی برونفکنی روحی است که فاعل این عمل می تواند روح و جسم را تواما به مکانی دوردست بفرستد که این عمل صرفا ازعهده اولیاالله و بندگان خاص  خداوند سر می زند و شاید هم اکنون در دنیا به اندازه انگشتان یک دست افرادی وجود داشته  باشند که قادر به طی الارض همزمان روح و جسم و سفر به کاینات و طبقات روح باشند. 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد